DirecTV announces it’s dropping Conservative OANN from lineup, boycott begins

Get the latest BPR news delivered free to your inbox daily. SIGN UP HERE

One America News Network will no longer be available as part of the DirecTV lineup once its current contract expires.

The digital satellite service announced that conservative network OAN will not have its current contract renewed, which will likely happen in April, according to Bloomberg.

“DirecTV, one of the largest U.S. pay-TV providers, plans to drop One America News Network, dealing a major blow to the conservative channel that’s been criticized for spreading misinformation and had a loyal fan in former President Donald Trump,” wrote the outlet’s Gerry Smith.

“The satellite-TV provider has notified OAN’s owner, Herring Networks Inc., that it plans to stop carrying the company’s two channels when their contract expires. Herring Networks also owns AWE, a lifestyle channel that stands for ‘A Wealth of Entertainment,'” he added.

“We informed Herring Networks that, following a routine internal review, we do not plan to enter into a new contract when our current agreement expires,” DirecTV said in a statement.

While OAN will still be carried by smaller pay-TV providers, DirecTV is its largest distributor and has carried the channel since April 2017 “after Herring Networks won a lawsuit that forced the satellite-TV provider to carry the channels,” Bloomberg’s report noted.

Leftists celebrated the news as OAN has long been under fire for its open support of former President Donald Trump.

In an October 2021 report, Reuters noted how the OAN’s founder and chief executive Robert Herring Sr. had testified that AT&T executives were the inspiration to launch the conservative network.

“They told us they wanted a conservative network,” Herring said during a 2019 deposition, according to Reuters. “They only had one, which was Fox News, and they had seven others on the other [leftwing] side. When they said that, I jumped to it and built one.”

“Since then, AT&T has been a crucial source of funds flowing into OAN, providing tens of millions of dollars in revenue, court records show,” Reuters noted. “Ninety percent of OAN’s revenue came from a contract with AT&T-owned television platforms, including satellite broadcaster DirecTV, according to 2020 sworn testimony by an OAN accountant.”

According to journalist Andy Ngo, “Meidas Touch, a political operative group operating on behalf of Democrats” took the credit for putting pressure on DirecTV to drop the conservative channel.

And while the predictable celebratory tweets rolled in from the left, many Twitter users slammed DirecTV for bowing to pressure.


Please help us! If you are fed up with letting radical big tech execs, phony fact-checkers, tyrannical liberals and a lying mainstream media have unprecedented power over your news please consider making a donation to BPR to help us fight them. Now is the time. Truth has never been more critical!

Success! Thank you for donating. Please share BPR content to help combat the lies.


We have no tolerance for comments containing violence, racism, profanity, vulgarity, doxing, or discourteous behavior. If a comment is spam, instead of replying to it please click the ∨ icon below and to the right of that comment. Thank you for partnering with us to maintain fruitful conversation.

PLEASE JOIN OUR NEW COMMENT SYSTEM! We love hearing from our readers and invite you to join us for feedback and great conversation. If you've commented with us before, we'll need you to re-input your email address for this. The public will not see it and we do not share it.

Latest Articles